Serwis www w Google – love story

Czy serwis www, który jest ładny, prosty w korzystaniu i jeszcze przynoszący zyski, to żart? Niekoniecznie! Poznaj kilka trików, dzięki którym Google pokocha twoją stronę.

google strona www

Sama obecność w Internecie nie wystarczy. Serwis www, to ogromne pole do popisu w kwestii zdobywania klientów. Najpierw jednak trzeba mieć dobrze zaplanowaną i wykonaną stronę www, którą polubią wyszukiwarki i odwiedzający ją użytkownicy. Prostą stronę www można zrobić w 1 dzień gdy założenia są dobrze przygotowane.

Od czego zacząć love story Google’a i Twojego serwisu www?

Zastanów się, jaki masz cel i co dzięki stronie www chcesz osiągnąć? Działania, które będziesz podejmować powinny być po to, żeby osiągnąć założony cel. Zaplanuj strukturę strony i działaj zgodnie z zasadą mniej znaczy więcej. Pomyśl nad menu, liczbą podstron, nad ich nazwami, funkcjonalnością i ewentualnymi formularzami. Ważne jest, żeby serwis www nie była zbyt długi, tzn. nie trzeba by jej było przewijać więcej niż na dwa monitory.

Do pisania kodu strony www lepiej użyjć HTML’a niż tylko Flash’a. Strony robione w całości we Flashu są słabo indeksują się w wyszukiwarkach!

Dobra podstrona nie jest zła

Musisz przygotować sobie schemat informacji na podstronach, które chcesz umieścić. Poprawna strona wwww ma nagłówek, śródtytuły i akapity. Wybierz rodzaje wyróżniania tekstu – nie tylko kolory, ale też pogubienia. Google bardzo lubi znaczniki <h1>, <h2> (wielkość czcionki w nagłówku i <strong> (pogrubienie) i traktuje te frazy jako ważne. Adresy URL podstron przygotuj w formie „sympatycznych” URL, np. https://www.mr-wolf.pl/outsourcing-it/, a nie https://www.mr-wolf.pl/7896542. „Nice-URL” też są uważane za ważne przez wyszukiwarki.

Treść serwisu, czyli content marketing

Użytkownicy znajdują Twoją stronę www w sieci ze względu na jej treść, czyli tzw. content marketing. Szukają porady, wiedzy, wyjaśnienia, produktu. Teksty na stronie powinny więc być napisane językiem korzyści dla klienta, czyli muszą mu coś dać np. wspomnianą wiedzę, wytłumaczenie czy poradę.

Przygotuj listę słów czy fraz kluczowych, których mogą używać internauci w poszukiwaniu twojej strony. Używaj ich redagując treść strony. Nie przesadzaj jednak z ich ilością, ponieważ tekst powinien być napisany poprawnym językiem, łatwy do czytania, a nie być skupiskiem fraz kluczowych. Jeśli strona będzie się świetnie pozycjonować, ale treść nie będzie odpowiadać oczekiwaniom internautów – wygenerujesz tylko pusty ruch na stronie.

Treść na stronie www – obrazki, wykresy, pliki

Atrakcyjność witryny to nie tylko treść, w sensie słów. Bardzo ważną kwestią są dodatkowe elementy takie jak grafika, zdjęcia, testy, sondy, pliki do pobrania. Serwis www jest wtedy ciekawszy, bardziej zróżnicowany i kolorowy. Dodatkowym bonusem jest też fakt, że Google oprócz treści zawartych w tekstach, indeksuje np. podpisy pod zdjęciami czy załączniki w formie plików pdf.

Warto też przygotować tekst alternatywny czytany osobom niewidzącym (atrybuty alt, title).

Nagłówek serwisu www i tagi HTML

Tam gdzie jest kod nagłówka serwisu www warto umieścić informacje o naszej stronie, które będą indeksowane przez wyszukiwarki. Dobrze jest jednak nie upychać zbyt dużej ilości informacji.

Informacje dotyczące stylu oraz kod nie stanowiący treści powinny zostać, umieszczony w plikach zewnętrznych i być dołączany do pliku strony z odpowiednimi tagami (link, script z atrybutem src).

Najważniejszym elementem nagłówka jest tytuł strony (tag “title”). To jest informacja, która widać w nagłówku wyszukiwarki na każdej stronie www. Tytuł powinien zawierać nazwę produktu, 3-4 najważniejsze hasła kluczowe oraz nazwę firmy. „Metatag description”, to z kolei informacja, która pojawi się obok adresu twojej strony na liście wyników wyszukiwania w Google. Od tego tekstu zależy, czy osoba szukająca informacji kliknie w odnośnik do twojej strony i czy będzie miała szansę zostać twoim klientem. „Metatag keywords”, to lista słów kluczowych na jakie chcesz, żeby twoja strona była odnajdywana w wyszukiwarce.

Google lubi towarzystwo

Google lubi strony, które są promowane na innych stronach. Co to znaczy? Prostym zabiegiem jest przygotowanie podstrony dotyczącej współpracy partnerskiej, umieszczenie na niej linków do innych, popularnych stron www. Ale to dopiero początek sukcesu. Trzeba zadbać również o to żeby linki do Twojej strony były również na serwisach Twoich partnerów. Uważaj jednak żeby nie przesadzić. Linki powinny być merytorycznie powiązane z twoją stroną. Inaczej PageRank, zamiast dodać punktów, odejmie je.

*RageRank – metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej ich jakość (Wikipedia)

Linki wewnętrzne

Twórz serwis, gdzie będą powiązania wewnętrzne między twoimi podstronami. Pamiętaj o tym za każdym razem jak wrzucasz nowy artykuł/wpis na stronę. Jeśli umieszczasz tekst np. o ofercie na stronie głównej, warto podlinkować wyrazy lub frazy, które odnoszą się do zawartości podstron. Dzięki temu frazy z linków są indeksowane przez Google, a serwis bardziej dynamiczny i atrakcyjny dla użytkowników.

Podziel się linkami

Tak opracowana strona www będzie bardziej przyjazna dla użytkowników, wyszukiwarek i działań dotyczących pozycjonowania. Warto uwzględnić środki na pozycjonowanie, bo konkurencja w necie nie śpi.

Co zrobić? Najlepiej zgłosić się do profesjonalistów. Najlepiej zgłosić się do firmy, która ma chociaż kilkuletnie doświadczenie w temacie pozycjonowania, ale jednocześnie tworzy też strony www. Dzięki temu wybrana firma będzie mogła zrobić audyt strony www i ewentualne zaproponować zmiany na stronie.

Profesjonalne firmy pobierają opłaty tylko za osiągane wyniki. A jeśli wybierzesz sobie do pozycjonowania hasło typu „usługi”, dobry pozycjoner odwiedzie Cię od tego, bo hasło jest zbyt ogólne i będzie dużo kosztowało. Znajdzie natomiast listę kilkudziesięciu lub kilkuset innych słów kluczowych, które będą prostsze w pozycjonowaniu. Pamiętaj, nic nie dzieje się od razu. Żeby zobaczyć jakiekolwiek wyniki pozycjonowania potrzeba czasu. Nie rzucaj więc papierami po miesiącu, tylko cierpliwie czekaj. 3-4 miesiące to czas kiedy coś już powinno się zadziać.

Możesz wypróbować nasze rady i sprawdzić, czy Google pokocha również Twoją stronę www. Możesz też od razu…

Jeżeli przymierzasz się do zrobienia serwisu www i nie wiesz od czego zacząć, to najpierw…

Podoba ci się ten artykuł? udostępnij go: